Zasady protokołu dyplomatycznego, etykiety w administracji publicznej

  • Protokół dyplomatyczny, etykieta – pojęcia i cele
  • Reguły zachowania w środowisku urzędowym
  • Profesjonalna postawa w urzędzie
  • Zasady pierwszeństwa w praktycznym ujęciu funkcjonowania administracji publicznej
  • Reguła wzajemności
  • Tytulatura w kontaktach służbowych
  • Wiek, płeć, status społeczny a hierarchia służbowa
  • Zasady spotkań służbowych
  • Stosowanie eleganckich form i wywierania pierwszego wrażenia w kontaktach bezpośrednich
  • Profesjonalne formy zachowań, zwrotów, sposoby postępowania
  • Rozmowy telefoniczne
  • Budowa dobrych relacji z klientem
  • Błędy w kontaktach z interesantami lub współpracownikami – łamanie zasad etykiety
  • Sposoby radzenia w sytuacjach niezręcznych
  • Etykieta korespondencji urzędowej
  • Zakres przygotowania do uroczystości, wizyty o charakterze oficjalnym
  • Sposoby przeprowadzania wizyt oficjalnych
  • Plan spotkania
  • Etykieta stołu
  • Dobór ubioru
  • Przyjmowanie gości
  • Przedstawianie się oraz innych osób w sytuacjach oficjalnych
  • Reguły podziękowań i pożegnań, przemowy, mowy okolicznościowe – zgodne z zasadami etykiety

 

Czas trwania:
16 godzin
Najbliższe terminy:
Zadzwoń
Informacje:
(22) 318‑91‑66, (22) 318‑91‑67