Cele rozmów rozwojowych
- zasady ustalania celów
- ustalenie obecnego i pożądanego profilu kompetencyjnego pracownika – rozpoznanie potrzeb rozwojowych pracownika
- określenie pożądanych zmian w zakresie wiedzy, umiejętności, postaw
- identyfikacja mocnych stron pracownika
- określenie obszarów do rozwoju
- określenie zakresu i poziomu wsparcia dla pracownika w zakresie działań rozwojowych
Motywowanie pracowników do rozwoju
- na czym polega motywowanie – typowa sytuacja motywowania pracownika do rozwoju – z rzeczywistości zawodowej uczestników
- analiza co warto robić, a czego warto unikać podczas motywowania - praktyczne wskazówki
- motywatory – zestawienie wypracowane podczas warsztatu
Narzędzia komunikacyjne pomagające w prowadzeniu rozmowy rozwojowej
- komunikacja dwustronna
- od stanowisk do interesów
- rozkodowywanie przymiotników
- zadawanie efektywnych pytań
- techniki aktywnego słuchania i reagowania
Informacja zwrotna
- cele i korzyści z udzielania informacji zwrotnej w procesie rozwoju
- model udzielania informacji zwrotnej
- trening umiejętności
Rozmowa rozwojowa
- struktura
- trening umiejętności
Plan rozwoju
- struktura
- zestawienie aktywności rozwojowych wypracowane na warsztacie
- stworzenie planu rozwoju dla 1 pracownika